מאמרים

הדברים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול ולמה Qlik היא פלטפורמת ה-BI המובילה בתחום

שישה יתרונות שמבדילים את Qlik sense מהמתחרים שלה

Qlik Sense היא פלטפורמת BI המאפשרת למשתמשים לקבל תובנות מעמיקות ורוחביות על העסק שלהם. תובנות אלו מבוססות על מגוון רחב של נתונים ממקורות שונים שיש בארגון, בין אם מדובר על פעילות שיווקית בתוך הרשתות החברתיות ובין אם מדובר על נתוני מכירה, מועדוני לקוחות ועוד. Qlik Sense מתאימה לכל סוגי העסקים ומאפשרת להתמקד במה שחשוב – ניתוח, העלאת שאלות מעמיקות וקבלת החלטות מושכלות על בסיס כל המידע הארגוני.

הנה שישה הבדלים שהופכים את Qlik לכלי ה – Business Intelligence Analytics המוביל את התחום כיום.

המנוע האסוציאטיבי

יש פתרונות BI ויש את המנוע האסוציאטיבי של Qlik, המאפשר למשתמש לקבל תובנות ולהציף שאלות עסקיות לא רק על מה שקרה, אלא גם על אירועים שלא קרו בעסק. לדוגמה: כאשר מנהל מכירות מעוניין לחקור מוצר מסוים באזור מסוים הוא מבצע שאילתה המציגה לו את סך המכירות של המוצר באזור הנבחר- זהו הפלט המתקבל בכל כלי Business Analytics  אחר. לעומת זאת אם המנהל יפיק את השאילתה במערכת Qlik Sense יוצגו בפניו נתונים נוספים הכוללים גם את אנשי המכירות שלא מכרו את המוצר. בשלב זה “נולדה” למנהל שאלה עסקית חדשה – למה אנשי המכירות הללו כן הצליחו למכור? כיצד הם מתפקדים באופן שונה מאחרים? האם אנשי המכירות הללו היו מעורבים באירועי מכירה הקשורים למוצר? והאם קהל היעד שלהם היה רלוונטי למוצר?

בזכות המידע הנוסף המנהל משנה למעשה את זווית ההסתכלות שלו ומגיע לתובנות עמוקות, שלא ניתן היה להגיע אליהן בכלים אחרים.

המנוע האסוציאטיבי של Qlik מספק תשובות במקומות בהם יש הרבה “אזורים נעלמים” ונותן ערך עסקי עצום המאפשר לקבל החלטות מתוך תמונה אחת רחבה.

היכולת להתמודד עם נפחי מידע עצומים BIG DATA

בשונה ממערכות Enterprise Analytics שעלולות לקרוס במסה של רשומות רבות, ל – Qlik Sense יש יכולת להתמודד עם היקפים עצומים של מידע שמתבטאת גם בטעינת דלתאות מלאה, המאפשרת טעינת רשומות שנוספו למערכת, וגם סנכרון רשומות שנמחקו או נקלטו – היכולת הזאת מורידה את זמני הטעינה באופן משמעותי ומקצרת את זמן העיבוד למינימום, מול מקורות המידע. מלבד היכולת של מערכת Qlik Sense לעבוד על מיליארד רשומות in-memory בזמני תגובה אפסיים, במקרים בהם נדרש עיבוד של מיליארדים רבים של רשומות, מערכת Qlik Sense מאפשרת למשתמש להסתכל על מודל אגרגטיבי של כלל הנתונים, וכאשר הוא מתחקר ומפלטר את הנתונים, בלחיצת כפתור הוא למעשה מייצר לו תצוגה המכילה פירוט ברמת הרשומה של המידע אותו סינן, וכך לטעון לזיכרון רק את המידע הרלוונטי לצורך התחקור.

הנה דוגמה מעשית הממחישה את הנושא: מנהל לוגיסטיקה צופה ברמת על בכל התנועות וההיסטוריה, עשור אחורה, של כלל הפריטים אצלו במחסן. כאשר הוא מתמקד בפריט מסוים או במחסן מסוים, הוא שולף למעשה את כלל הפירוט שהוא מבקש עבור אותו פריט או מחסן.

שישה יתרונות שמבדילים את Qlik sense מהמתחרים שלה

האם יש פתרון שמאפשר עיבוד מול כלי Big Data ולא רק in-memory ? 

בשונה מתצורת העבודה הרגילה של Qlik Sense, בה הנתונים נמצאים בזיכרון, או בתצורה המאפשרת טעינת מודל אגרגטיבי דינמי כמו זה שהסברתי עליו, קיים מוצר נוסף הנקרא Qlik big data indexing שנועד לעבוד על מיליארדים רבים של רשומות ולמעשה מייצר את השאילתה והעיבוד בצד של פלטפורמת ה- big data שקיימת בארגון ולהזרים את התוצאות לתוך Qlik Sense.

היכולת לבצע self-service אמיתי

במערכת ה –  BI של Qlik sense גם משתמשים ללא הבנה טכנולוגית יכולים לתחקר בחופשיות וללא תלות בצוותי הפיתוח, כל שאלה עסקית שעולה להם לראש, וכך לקבל תובנות ברגע אמת המתבססות על תמונה מלאה, ולא לחכות לפיתוח נוסף של מענה לשאלה עסקית חדשה.

אמנם גם במערכות BI  אחרות ניתן לבצע חקירה באמצעות drag and drop , אך לעיתים אנשים מתבלבלים ומקשרים את היכולת של drag and drop ליכולת של משתמשים לבצע self service אמיתי, וחשוב לבדוק את זה – כי זה לא בהכרח אומר שלכל שאלה עסקית חדשה שיש למשתמש הוא יוכל לקבל מענה , גם אם הוא יכול לגרור אובייקטים למסך.

אתה יכול לתת דוגמא?

בוודאי, באחד הארגונים אליהם הגענו כדי לתת מענה BI לאחר תסכול מתמשך שהיה להם עם כלי אחר איתו הם עבדו, החברה הציגה לי דשבורד Dashboard פשוט שמציג את כלל המכירות שביצעו ואנשי המכירות שהיו מעורבים בתהליך המכירה. יום אחד המנהל באותה חברה רצה לראות את אותם נתונים מזווית אחרת – למפות את כל הפריטים שאנשי מכירות מסויימים לא מצליחים למכור, כדי לבנות תכנית שיפורים. לצורך זה, הוא היה צריך שיבנו עבורו שאילתה ספציפית עם השאלה העסקית ואז דשבורד Dashboard עם התוצאה. תהליך לא קצר ובטח שלא נתן לו תשובה מיידית.

עם Qlik Sense, מכיוון שכל המידע מחובר בצורה אסוציאטיבית, המשתמש יכול לשאול את השאלה על בסיס המידע הקיים ולקבל את התשובה באופן מיידי. זה Self Service אמיתי. חוסר התלות של המשתמש הלא טכנולוגי להיות גמיש בשאלות שהוא יכול לשאול על המידע הארגוני.

בנוסף,  ב – Qlik Sense קיימת האפשרות לחיפוש חכם המאפשר לשאול שאלות על כל הערכים בדאטה ולקבל את התוצאות מיידית – בדומה לחוויית החיפוש במנוע הגוגל. לצורך הפשטות: אם סמנכ”ל מכירות רואה על המסך שני אובייקטים – מכירות לפי אזור ומכירות לפי חודש, באמצעות החיפוש החכם יכול המשתמש לשאול על אירוע שלא קיים במסך – “תראה לי את המכירות של מותג סובארו בצבע כחול שביצע אביתר בסוכנות חדרה”. אלו למעשה פרמטרים שלא מוצגים במסך, אבל כאשר מקלידים אותם בשורת החיפוש אז המנוע של Qlik Sense מחזיר את תוצאות החיפוש – בהתאם לדרישה של השואל. כך המשתמש העסקי נהנה מגמישות מלאה, המאפשרת לו להעצים את היכולת לשאול שאלות, לקבל תשובה במקום ולא פחות חשוב, למנף את המומנטום של התחקור.

היכולת הגאוגרפית

Qlik Sense מקדימה את זמנה באופן משמעותי ביחס למתחרותיה בעולם ה – BI והדבר בא לידי ביטוי בזכות המנוע הגיאוגרפי, שבנוסף לתצוגה של שכבות שונות על המפה יש ביכולתו לחשב שכבות ולבצע חישובים מורכבים בין נקודות גאוגרפיות. לדוגמה – אדם המפעיל רשת קמעונאית גדולה המפוזרת על פני מספר סניפים ומפעילה מספר מועדוני לקוחות יכול לזהות באמצעות המנוע הגיאוגרפי של Qlik Sense מה הסניף הקרוב ביותר לכל לקוח, לבחון מאיזה סניף הלקוח בוחן לרכוש ומאילו סניפים הוא נמנע – למרות המרחק הקצר.

המנוע הגיאוגרפי מאפשר לבצע חישוב של מרחק נסיעה, מרחק הליכה, יצירת שכבת שטחים חדשה בהתבסס על פיזור של נקודות ועוד רשימה ארוכה של חישובים גאוגרפיים כולל חישוב מרחקי הליכה. השימושים במנוע הגיאוגרפי של Qlik, מסייעים לחברות לקבל החלטות נבונות יותר כמו למשל – היכן לשכור את משרדי החברה בהתאם למרחק הנסיעה של העובדים, כמה זמן ייחסך לכל אחד בעקבות ההחלטה והיכן לפתוח את הסניף הבא.

בנוסף Qlik Sense היא פלטפורמת ה – BI היחידה שמאפשרת גם לארגונים, שהשרתים שלהם סגורים לאינטרנט, להשתמש ברכיב הגיאוגרפי על ידי התקנת שרת המפות בשרתים של החברה, כך שהם יכולים ליהנות מכלל היתרונות של שימוש בניתוחים גיאוגרפיים מתקדמים.

Time to market

חלק גדול מהזמן המושקע בתחקור של מידע מוקדש להכנת הנתונים, תחזוקה וחיבור בין עולמות תוכן מורכבים. עם מנוע ה- ETL של Qlik Sense המצב שונה – שכן ביכולתו לאסוף מגוון רחב של מקורות מידע ולחבר אותם לשכבה סמנטית במהירות המביאה ל – Time To Market נמוך מאוד באופן משמעותי.

יתרון זה חוסך זמן עבודה ארוך ובא לידי ביטוי לא רק בעת ההקמה אלא גם בעת השיפור או התחזוקה של הנתונים.

תשתיות ההקמה

אבטחת מידע היא אחת מהסוגיות המרכזיות המעסיקות ארגונים.

בעוד שבחלק ממערכות ה – BI המקבילות נדרש לבצע התקנות מקומיות (כמו לדוגמא התקנה של desktop), הרי שב- Qlik Sense המצב שונה, כיוון שאין כל צורך לבצע התקנות (לא על המחשבים של המפתחים ולא על המחשבים של המשתמשים), באופן זה הסיכון לפרצות אבטחה מצטמצם באופן משמעותי וגם פוחתת התלות של התקשורת בין שרתים ומחשבים.

בנוסף Qlik Sense פועל באופן היברידי לחלוטין. ארגון יכול לבחור אם הוא רוצה לעבוד בענן (כמו AWS, AZURE ועוד), או כפתרון Saas, או בכלל לעבוד בשרתי החברה

כפתרון On-premise. אגב, ניתן לעבוד גם בשילוב של סביבות תחת אותו רישוי.

לא רק הגמישות בבחירת הסביבה קיימת, חשוב לדעת גם שהיכולות הקיימות זהות בין כל הסביבות, כך שאתה לא מקבל מוצר שונה עם יכולות מופחתות אם אתה נאלץ לבחור בסביבת עבודה מסוימת. דבר נוסף שחשוב זה גם היכולת של חברה לעשות scaling ואפילו להחליט על מבנה של כמה clusters בתצורת העבודה.

שוב, עבור Qlik, זה לא משנה עם כמה שרתים החברה בוחרת לעבוד, ללקוח יש גמישות מירבית.  

ומה לגבי תמיכה?

Qlik Israel מפעילה מרכז תמיכה בעברית המותאם לשעות הפעילות בארץ, והיא מעמידה לרשות לקוחותיה בעלי מקצוע מנוסים, קורסים בתחומי Enterprise Analytics, כיתות פיזיות וקורסי און ליין, לצד תמיכה טכנית המותאמת לקהל הישראלי.

לפרטים נוספים ולהתנסות עם גרסת דמו- צרו קשר דרך האתר.

המרואיין: עמירם שוקרון, ארכיטקט פתרונות דאטה, Qlik Israel

בואו לפגוש את הנתונים שלכם מקרוב

מלאו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם