מאמרים

האם הדשבורד מת?

ג’יימס פישר, מנהל מוצר ב- Qlik, נדרש לענות על שאלה זו (האם הדשבורד מת?) וכך הוא ענה: (קישור למאמר המקורי)
“יש הרבה דיבורים בימים אלה על כך שהדשבורדים (לוחות המחוונים) הינה נחלת העבר. אחרי הכל, מאוד פשוט להציג מדדים והדמיות בדשבורד. זה משהו שכולם יכולים לעשות, נכון? אם כל מה שאתה צריך לעשות זה ניטור מדדים, אז נסכים: הדשבורד מת במידה רבה. אנו יכולים לספק לך את נקודות הנתונים הייחודיות לך בכל מקום, לעקוב אחר מה שאתה מתעניין בו, להתריע בפניך על שינויים ולקבל החלטות בהתאם.

אבל, יש הבדל גדול בין ניטור מדדים פשוט לניתוח ותיחקור מעמיק, הנתמך על ידי אפליקציית ניתוח עשירה ואינטראקטיבית. הצורך להטיל ספק בנתונים שלך כדי לחשוף תובנות המודיעות על אסטרטגיה וכיוון עתידיים עדיין חי. וזה דורש יותר מסתם לוח מחוונים סטטי.
ב- Qlik יש לנו את הדשבורדים (לוחות המחוונים) מהטובים ביותר בעולם. לוחות המחוונים שלנו הם לא רק תצוגות סטטיות של תוכן עם סינון מוגבל, אלא הם יישומי אנליטיקה עשירים המספקים אינטראקטיביות ללא תחרות ויכולת תיחקור. הם מאפשרים לאנשים לבצע סגמנטציות, לבחור מה להציג, ולראות את ההשפעות של בחירות אלה בכל מקום. הם חושפים את כל ההקשרים בנתונים שלך, כולל מה שקשור ולא קשור לבחירות שלך. אתה יכול לחפש בכל הנתונים שלך כדי לחדד את ההקשר. אתה יכול לראות את כל הנתונים שלך בכל עת, בכל מקורות הנתונים שלך, מרמת המאקרו הגבוהה ביותר ועד לרמת המיקרו וירידה לפרטי פרטים ברמת העסקה. החישובים מתעדכנים מהר יותר משתוכל לחשוב, לא משנה אילו בחירות אתה מבצע, עד כמה הנתונים מורכבים או כמה משתמשים יש.

היכנסו ללמוד כיצד לאפיין דשבורד ניהולי.

אז למה זה משנה? כי כך מתגלים פרטים ותשובות על שאלות שלא חשבתם לשאול. כאשר משתמש עסקי מסתכל על לדשבורד ויזואלי, בדרך כלל יש לו יותר שאלות מתשובות. על מנת לקבל החלטה מושכלת, עליהם לשאול ולענות על שאלות המשך. הם צריכים לבצע תיחקור ותשאול, לבצע הערכות ואז שוב לתשאל – עד שהתובנה הנכונה תיחשף ותובן במלואה. לעומת זאת, תצוגה צרה וחסרת הקשר בדרך כלל לא תספק את אותה איכות הפלט. תהליך זה ייחודי לכל משתמש ולקו החשיבה שלו. וזה לא צריך להיות מוגבל רק למומחי נתונים ואנליסטים שיכולים לבנות ויזואליזציות ושאילתות.
המנוע האסוציאטיבי הייחודי שלנו הוא שגורם לקסם לקרות. החידושים הטכנולוגיים כוללים אינדקס ואחסון בינארי דחוסים, מסקנות לוגיות וחישוב דינמי בעל ביצועים גבוהים, כולם נועדו לתמוך בחיפושים וחיפושים לא לינאריים, ללא צורות ללא מגבלות של ארכיטקטורות המבוססות על שאילתות. והכי חשוב, כל זה קורה מתחת מאחורי הקלעים – בדיוק כמו מכונית ספורט בעלת ביצועים גבוהים, אתה יכול להרגיש את ההבדל כאשר אתה נוסע בה.

כעת, עם AI ושפה טבעית, הרמנו שוב את הרף. המנוע האסוציאטיבי שלנו עובד יחד עם יכולות קוגניטיביות מתקדמות כדי לספק כוח אנליטי ברמה הבאה, בצורות חדשות, על פני מגוון רחב של חוויות משתמש. משתמשים יכולים ליצור מיידית ויזואליזציות חדשות וניתוחים מתקדמים בתוך לוח המחוונים באמצעות חיפוש בשפה טבעית. הם יכולים להניע את תהליך החקירה האינטראקטיבית, תוך שימוש בניתוח שיחות מלא בכל לוח המחוונים שלהם. הם יכולים ליצור התראות נתונים מתוחכמות לתובנה מיידית כאשר הנתונים משתנים. בנוסף, הם יכולים לשלב נתונים גרפיים ויישומים בעזרת סיוע של AI.”

גדי רוטמן
גדי מכהן בתפקיד סמנכ”ל המוצר של החברה מזה 7 שנים . קודם לכן היה מנהל טכני ומנהל פרויקטים וסה”כ עובד בחברה מזה 14 שנים. גדי בוגר תואר ראשון בכלכלה ומדעי המחשב מאוניברסיטת בן גוריון בגנב, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.

    בואו לפגוש את הנתונים שלכם מקרוב

    מלאו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם

    חייגו אלינו חייגו אלינו צור קשר צור קשר צור קשר לאתר תמיכה