מאמרים

הקורונה הגיעה ונתנה דחיפה משמעותית לטרנספורמציה הדיגיטלית

“בעיצומו של משבר הקורונה אנו חיים בזמנים לא בטוחים. אני אסיר תודה שבתוך התוהו ובוהו הזה, המעביד שלי פעל במהירות ונקט צעדים פרואקטיביים, והרחיב את מדיניות העבודה הדיגיטלית והווירטואלית, ש Qlik התחילה לקדם בצורה נרחבת עוד לפני המשבר הזה, ובכך הקלה את המעבר.”

מכיוון ש “מודיעין עסקי וניתוח שווקים” הינו חלק מתחום האחריות ששלי, יש לי נקודת מבט ייחודית על המשמעות של הנושא לשווקים. בהסתכלות מיקרו, נתחיל ממני. כמו רובכם, אני עובד מהבית. אני קונה אוכל באינטרנט. אני דוחה את רוב הרכישות שלא ניתן לבצע מהבית. אני לא נוהג ולא נוסע. אני לא מציג בכנסים. אני ממזער את המגע הפיזי. אם ההתנהגות שלי מוכפלת במיליארד, קל להבין שיש לזה השלכות כלכליות רחבות ועמוקות, מעבר לטרגדיות האנושיות הנראות לעין.

במה זה שונה הפעם? כבר מזמן אני מחזיק בתיאוריה, כי בפעם הבאה שיתרחש אירוע חירום יהיו אלה עסקים יותר ותיקים ומסורתיים שיפגעו קשה. דווקא חברות שמוטות דיגיטל חזקות יסתדרו ואף ישגשגו. המצב הפעם שונה והפוך מההשפעה שהיתה במשבר המילניום (dot.com 2000) או במשבר הכלכלי (Sub Prime (2008.

  1. כמה חזק תזרים המזומנים והמאזן בחברה?
  2. האם ביצענו את “הטרנספורמציה הדיגיטלית”, לא רק במערכות פנימיות אלא גם במודל העסקי?
  3. האם החברה שלנו זריזה ומסתגלת לשינויים?
הקורונה הגיעה ונתנה דחיפה משמעותית לטרנספורמציה הדיגיטלית

מה המשמעות עבור הטכנולוגיות השונות? זה ללא ספק המקרה שבו ארגונים מאיצים כעת את המעבר לשירותי SaaS, ענן ושירותים מקוונים. והטכנולוגיה צריכה להיות אינטואיטיבית. יתכן שלא תרצה שמישהו שם יחזיק לך את היד בעת ההתקנה. אנו רואים כי היכולת לטפל בנתונים ולנתח אותם הופכת להיות קריטית מכיוון שביטים פיזיים הופכים במהירות לביטים וירטואליים. המשמעות היא שחובה לבצע את הטרנספורמציה הדיגיטלית. הנוף הנוכחי מדגיש גם את החשיבות של היכולת להפוך נתונים לכדי ויזואליזציות אינטראקטיביות מתקדמות ובכך לספק תובנות, אותם נחבר לסיפור משכנע .
במה זה דומה? במשבר האחרון (2008) הייתי אנליסט שוק בגרטנר. כדי לאשר שאני אכן זוכר נכון, חזרתי לכספות, ואכן, “בינה עסקית” (BI) היה בין מגזרי התוכנה הצומחים במהירות ביותר הן בשנת 2008 והן ב -2009. מגזרים אחרים שצלחו את הסערה היטב היו פלטפורמות עבודה מרחוק ועבודת צוות מקוונות, Data Integration ואבטחה. באופן לא מפתיע, אנחנו רואים את אותן טכנולוגיות משגשגות גם הפעם. אבל אז הרווחים חולקו באופן לא שווה. מתחת לפני השטח הייתה סערה, עם האצה ב Machine Learning ומעבר לטכנולוגיות מהדור הבא. פרויקטים ארוכים בעלות של מיליוני דולרים של BI בעל שכבות סמנטיות עם החזר ROI לא ברור, חטפו מכה רצינית. פרויקטים זריזים, שמובלים מהצורך העסקי, שגשגו. גם הפעם זה אותו הדבר. פירוש הדבר שחברות צריכות להיות יצירתיות ולהוכיח ערך מהיר.

אז, מה תפקיד הנתונים והאנליטיקה כעת? ההשפעה של COVID-19 מעידה על החשיבות והחיוניות הרבה של הנתונים והאנליטיקה. בזכות כלי אנליטיקה מתקדמים, ניתן לבחון את ההשפעות העסקיות, לזהות הזדמנויות, לתקשר טוב יותר עם הלקוחות ולהניע לחדשנות המביאה לתוצאות. דו”ח המבוסס על 451 מחקרים שונים מגבה זאת. להלן שני משפטים מרכזיים מהדו”ח.

• “53% מהנשאלים בסקר VotE Digital Pulse: Budgets and Outlook 2020 ציינו שכלים ופלטפורמות נתונים ואנליטיקה הם בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר לבצע Game-changing בארגון שלהם בשלוש השנים הבאות, הרבה לפני כלים של Machine Learning ,AI container management ”
• “משבר הקורונה גורם לחברות לחשוב מחדש כמעט על הכל, אך חשיבות האנליטיקה אינה, ולא אמורה להיות אחד הדברים האלה.”
במילים אחרות, בעת הערכת קיצוץ בתקציב, נראה שארגונים נותנים עדיפות לניתוח נתונים המניע עסקית ושם את האנליטיקה בראש רשימת ההשקעות החיוניות.

אז, מה הלקחים שאנו למדים ומה ההפרעה שעלולה לקרות הפעם? אם העבר הוא חיזוי טוב לעתיד, חברות שיעברו את מבחן הטרנספורמציה הדיגיטלית יוכלו להצליח להתמודד טוב יותר עם האתגרים בשווקים שלהן. אך לעולם אל תבזבזו הזדמנויות במשבר: זריזות וחדשנות הם המפתח להצלחה כשמתרחשת הפרעה משמעותית. להלן רשימה נהדרת של טכנולוגיות חדשניות שעשויות להפוך לרלוונטייות לפני שנדע זאת: משלוחים מבוססים מזל”ט, הדפסת 3D אישית, VR במקום העבודה, תיירות וירטואלית, מוניות אוטונומיות וביולוגיה ניתנת לתכנות. אך כל אלו יהיו מונעים על ידי ניתוח נתונים, הנתמך על ידי AI, Multi-cloud, IoT וכל חידוש טכנולוגי יסודי אחר.

בבליוגרפיה:
• Gartner. Market Share: All Software Markets, Worldwide, 2008
• Gartner. Market Share: All Software Markets, Worldwide, 2009
• 451 Research. Amid Coronavirus Uncertainty, Analytics Should Remain An Enterprise Priority

לפי גדי רוטמן, סמנכ”ל המוצר ב – Qlik Israel:

“אנחנו ב –  Qlik Israel מוצאים התאמה בין פעילויות החברות בישראל לפעילויות שדן דיבר עליהן ברמה העולמית.

חברות מאמצות כיום בצורה נרחבת יותר שינויים טכנולוגיים המאפשרים להן להסתגל לשינויים התכופים שקורים במשק.

רבים מלקוחותינו הרימו אפליקציות אנליטיקה ב – Qlik כמעט בזמן אפס, אפליקציות שכוללות נתונים פנים ארגוניים עם נתונים חיצוניים שקשורים לשינויים שנגרמו ע”י הקורונה ובכך אפשרו למקבלי ההחלטות להיות עם האצבע על הדופק ולקבל החלטות קריטיות עבור החברות שלהם ולאפשר מעבר כמה שיותר חלק בין שגרה לחירום ובין חירום לשגרה.

אנחנו מוצאים שאחוז החברות בארץ שמאמצות טכנולוגיות חדשות, הינו יותר גבוה מרוב מדינות אירופה ולכן אנו מוצאים את עצמנו לא פעם בחוד החנית של Qlik מבחינה טכנולוגית ונדרשים לתת מענה לדרישות מתקדמות של הלקוחות שלנו.

Qlik משקיעה משאבי פיתוח רבים כדי להוביל את עולם האנליטיקה בעולם

Qlik מוציאה חמש גרסאות חדשות בשנה שכוללות חידושים רבים, הרחבת השימוש ב – AI, ויזואליזציות מתקדמות ופונקציות חדשות שמאפשרות עצמאות מלאה למשתמש העסקי.”

בואו לפגוש את הנתונים שלכם מקרוב

מלאו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם