מאמרים

איך בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) משפיעה על בינה עסקית (BI)?

בינה עסקית (BI) היא רכיב חיוני בתפעול של כל עסק, מכל סוג ובכל גודל. BI הוא שימוש בכלים לניתוח נתונים והפקת תובנות קריטיות על ביצועי הארגון.

כיום, חברות אוספות, מעבדות ומפרשות כמויות עצומות של דאטה ממקורות שונים, וממירות נתונים למידע עליו ניתן להתבסס בקבלת החלטות ופעולות. עם זאת, רבות מהן מתקשות להפיק את המקסימום מאסטרטגיית ה-BI בגלל נתונים מוטים או לא איכותיים, טעויות אנוש ובקרה לא מספיק יעילה.

כיצד ניתן להתגבר על אתגרים אלה? הפתרונות תמיד הגיעו מחדשנות טכנולוגית, וכעת אנו עדים למהפכה הבאה, אולי המשמעותית ביותר – שימוש ב-AI גנרטיבי, בינה מלאכותית יוצרת.

בינה מלאכותית יוצרת היא שימוש באלגוריתמים שמסוגלים ליצור נתונים או תוכן חדשים, ולספק פתרונות חדשניים לבעיות מורכבות.

המשמעות עבור בינה עסקית (בשימוש נכון): תחזיות מדויקות יותר, תובנות אוטומטיות, יכולת קבלת החלטות משופרת וגישה טובה מאי פעם לעיבוד וניתוח דאטה.

אנחנו ב-Qlik ישראל רוצים לדחוף אתכם קדימה, והדרך לשם עוברת בשילוב אופטימלי בין BI לבינה מלאכותית יוצרת. לכן, הכנו לכם סקירה מקיפה של המהפכה שכבר מתחוללת. אנחנו מזמינים אתכם להפחית באופן ניכר את הזמן והמאמץ שאתם משקיעים בניתוח נתונים, להפנות משאבים לפעילויות הליבה שלכם ולזהות במהירות מגמות והזדמנויות.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ההשפעה האדירה של בינה מלאכותית יוצרת על כלי BI ואסטרטגיה כללית של בינה עסקית.

מה זו בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI)?

בינה מלאכותית יוצרת היא תת-ענף של AI, המתמקד ביצירת תוכן חדש מתוך נתונים קיימים. בניגוד ל-AI "רגיל", שמנתח ומעבד נתונים כדי לספק תובנות, בינה מלאכותית יוצרת הולכת צעד קדימה על ידי ייצור נתונים חדשים לגמרי, בין אם מדובר בטקסט, תמונות, מוזיקה או אפילו סימולציות מורכבות.

יכולת זו נובעת מאלגוריתמים מתקדמים שלומדים תבניות ומבנים בתוך מערכי נתונים, ומאפשרים להם ליצור תוצרים שמחקים או אפילו מרחיבים את הקלט המקורי.

בינה מלאכותית יוצרת פועלת באמצעות תהליך הכולל שני שלבים: אימון ואינפרנס. בשלב האימון, מודל ה-AI נחשף למערכי נתונים גדולים, לומד לזהות תבניות ומבנים בתוך הנתונים. בשלב זה, מתאימים את הפרמטרים במודל כדי למזער שגיאות בתחזיות. לאחר האימון, מתחיל שלב האינפרנס, שבו המודל משתמש בתבניות שלמד כדי ליצור נתונים חדשים.

איך משלבים בינה מלאכותית יוצרת בבינה עסקית?

נדגים את השילוב באמצעות כמה תהליכים עסקיים:

  • ניתוח פיננסי: באמצעות בינה מלאכותית יוצרת, ניתן לבצע אוטומציה של תהליכים עם מודלים מורכבים של נתונים וניתוח תרחישים. תארו לכם תוכנת BI אשר מנתחת נתונים פיננסיים היסטוריים, ליצירת דוחות ולוחות מחוונים. בשילוב עם בינה מלאכותית יוצרת, תוכנה כזו יכולה לחזות מגמות עתידיות, ליצור סימולציות של תרחישים פיננסיים שונים ולספק המלצות. למשל, בינה עסקית יוצרת מסוגלת ליצור נתונים סינתטיים, כדי לדגום את ההשפעה של שינויים כלכליים על הבריאות הפיננסית של החברה, מה שמאפשר לאנליסטים פיננסיים לפתח אסטרטגיות חזקות יותר.

  • משאבי אנוש: כאשר משלבים בתחום של HR מערכות BI המנתחות נתוני עובדים לניטור ביצועים, שיעורי עזיבה ומדדים נוספים, עם בינה מלאכותית יוצרת, מחלקות משאבי אנוש יכולות לפתח תוכניות הכשרה מותאמות אישית, לחזות עזיבה של עובדים וליצור אסטרטגיות גיוס אופטימליות. לדוגמה, בינה מלאכותית יוצרת יכולה לנתח דפוסים בפרופילים של עובדים מצליחים וליצור מאפיינים אידיאליים למועמדים בעתיד, ובכך לייעל את תהליך הגיוס.

  • ניתוח שוק: בינה מלאכותית יוצרת מספקת יכולות חיזוי מתקדמות, מעבר ליכולות של כלי BI סטנדרטיים. תוכנת BI בדרך כלל מנתחת נתוני שוק לזיהוי מגמות ותבניות. בינה מלאכותית יוצרת יכולה לבצע סימולציות של תנאי שוק שונים, לחזות תנודות וליצור תחזיות מקיפות. לדוגמה, חברת קמעונאות יכולה להשתמש בבינה מלאכותית יוצרת כדי לחזות ביקוש של צרכנים למוצרים שונים בעונות שונות, וכך לקבל אופטימיזציה של ניהול מלאי ואסטרטגיות שיווק.

  • תפעול קו ייצור: בינה מלאכותית יוצרת יכולה לשפר משמעותית את תפעול קו הייצור. הוא מאפשר לתכנן ולבצע תחזוקה מונעת ואופטימיזציה של תהליכים. בזמן שמערכות BI עוקבות אחר מדדי ביצועים ומזהות אי-יעילות, הבינה המלאכותית מסוגלת לחזות תקלות בציוד, לייעל לוחות זמנים של ייצור וליצור פתרונות לשיפור היעילות התפעולית. לדוגמה, AI יכול לנתח נתונים מחיישנים בקו הייצור כדי לחזות מתי מכונה עלולה להיכשל, ולהציע פעולות לתחזוקה מונעת. זה מפחית את זמן ההשבתה ומשפר את הפרודוקטיביות.

דוגמאות מעולמות ה-B2B וה-B2C

  • B2B: במגזר השירותים העסקיים, חברות יכולות להשתמש בבינה מלאכותית יוצרת לשיפור מערכות ניהול קשרי הלקוחות (CRM). לדוגמה, הכלי Einstein AI של Salesforce מנצל את היכולות של AI כדי לספק ניתוחים חזותיים, המלצות מותאמות אישית ותובנות אוטומטיות. זה מאפשר לעסקים להבין טוב יותר את צרכי הלקוחות, לחזות מגמות מכירה ולהתאים את השירותים ללקוחות בודדים, ובכך לשפר את שביעות הרצון ושימור הלקוחות.

  • B2C: במגזר השירותים הפרטיים, פלטפורמות מסחר אלקטרוני יכולות להרוויח מבינה מלאכותית יוצרת ולהציע חוויות קנייה מותאמות אישית. Amazon משתמשת ב-AI כדי ליצור המלצות על מוצרים, על בסיס התנהגות והעדפות משתמשים. האינטגרציה עוזרת לחזות צרכי צרכנים, לנהל מלאי באופן אופטימלי ולשפר את חוויית הלקוח הכוללת. דוגמה נוספת היא Netflix, שמשתמשת בבינה מלאכותית יוצרת לניתוח דפוסי צפייה וליצירת המלצות תוכן מותאמות אישית, להגברת המעורבות ושביעות הרצון של המשתמשים.

דוגמאות לכלים וטכנולוגיות בתחום של בינה מלאכותית יוצרת

מעבר לבינה עסקית, בינה מלאכותית יוצרת כבר משפיעה באופן עמוק על תעשיות רבות, ומספקת פתרונות חדשניים ליצירת תוכן, כתיבת קוד, יצירת מוזיקה, שיווק דיגיטלי, אמנות חזותית ועוד.

הנה כמה מהכלים הבולטים ביותר:

  • ChatGPT (OpenAI): הכלי הכי מוכר בשלב זה, המותאם לצרכים רבים ומגוונים. מאפשר קיום אינטראקציות חלקות למטרות שונות, לרבות דיבור קולי (בגרסה האחרונה GPT-4o, נכון ליולי 24). הכלי מצטיין ביצירת טקסט ברמה אנושית ותומך בשפות רבות.

  • Gemini: הכלי של Google מבוסס על LaMDA (מודל שפה ליישומי דיאלוג). יש לו הבנה מעמיקה של אינטראקציות אנושיות.

  • GitHub Copilot: הכלי של Microsoft מספק הצעות אינטליגנטיות לגבי קוד, ועוזר למפתחים ליצור מהר יותר ועם פחות טעויות.

  • DALL-E 3: כלי נוסף של OpenAI יוצר תמונות מתיאורים טקסטואליים. כלי יקר ערך לפרויקטים יצירתיים הדורשים ויזואליים ייחודיים.

  • Claude 3.5: הכלי של Anthropic הוא מתחרה ראוי לציון בתחום הצ'אטים המתמחים בעיבוד שיחה טבעית, עם מגוון יכולות וחווית משתמש נוחה.

  • GauGAN: פותח על ידיNVIDIA  עבור מעצבים ואומנים. הופך סקיצות גסות לתמונות ריאליסטיות מאוד.

שימושים נפוצים של בינה מלאכותית יוצרת

כפי שאתם מבינים, היישומים של בינה מלאכותית יוצרת משתרעים הרבה מעבר לבינה עסקית בלבד. הם מחלחלים לתעשיות שונות ואפילו לחיי היומיום.

בתחום היצירה, היא מסייע ליצור תמונות, מוזיקה וספרות, ומשמשת לעיתים ככלי שיתופי עבור אמנים. בתחום הבידור, היא מניעה דמויות וסביבות וירטואליות במשחקי וידאו ובסרטים, ומשפרת את הריאליזם והאינטראקטיביות. בתחום השיווק, היא יוצרת פרסומות מותאמות בהתאם להעדפות ולהתנהגויות.

בתחום הבריאות, בינה מלאכותית יוצרת מסייעת לגלות תרופות ולבצע מחקר רפואי, עם סימולציות של מבנים מולקולריים ותחזיות בנוגע לאינטראקציות שלהם. הבינה המלאכותית מזרזת את פיתוחם של טיפולים חדשים. בתחום החינוך, היא מאפשרת ליצור חומרי לימוד ומערכות חונכות שמסתגלות לצרכי התלמידים. בתחום הפיננסים, היא עוזרת לזהות הונאות.

למעשה, הרשימה עוד ארוכה ורק תלך ותתארך בשנים הקרובות.

יתרונות מרכזיים של שימוש בבינה מלאכותית יוצרת לבינה עסקית

ניתוח דאטה משופר: על ידי אוטומציה של עיבוד מערכי נתונים גדולים, גילוי תבניות נסתרות והפקת תובנות מפורטות שכלי BI עלולים לפספס. ניתוח יעיל ואיכותי יותר של דאטה מוביל לקבלת החלטות מבוססת ואסטרטגית יותר, ומאפשר לארגונים לשפר תהליכים ולהפחית עלויות.

  • חברה יצרנית בתחום ה-B2B משתמשת בבינה מלאכותית יוצרת לניתוח נתוני ייצור ממפעלים שונים. ה-AI מזהה נקודות של חוסר יעילות בתהליך הייצור ומציע אופטימיזציה בדרכים שונים, שמובילה לעלייה בפרודוקטיביות הכוללת ולהפחתה משמעותית בעלויות התפעול.

  • פלטפורמת מסחר אלקטרוני בתחום ה-B2C משתמשת בבינה מלאכותית יוצרת לניתוח התנהגות של לקוחות. ה-AI חושף תבניות של זמני שיא בקניות וקטגוריות מוצרים מועדפות, מה שמאפשר להתאים את השיווק והמלאי ומביא לעלייה ניכרת במכירות.

תחזיות מדויקות יותר: באמצעות סימולציות של תרחישים שונים וחיזוי מגמות עתידיות, בהתבסס על ניתוח נתונים מקיף. הגברת דיוק החיזוי מסייעת לארגונים לצפות שינויים בשוק, לנהל סיכונים ולקבל החלטות יזומות, ובכך לשפר את עמידותם ולהניע צמיחה.

  • חברת לוגיסטיקה (B2B) משתמשת בבינה מלאכותית יוצרת לחזות ביקוש לשירותי משלוח. ה-AI מדמה תרחישים כלכליים שונים, ומאפשר לחברה להתאים את גודל צי הרכבים ואת מסלולי הניעה. התוצאה היא הפחתה בעלויות התפעול ושיפור במתן השירות.

  • רשת קמעונאית (B2C) משתמשת בבינה מלאכותית יוצרת לחזות ביקוש צרכני למוצרים עונתיים. על ידי חיזוי מדויק של המוצרים הפופולריים, הרשת יכולה להחזיק רמות מלאי אופטימליות. זה מפחית עודפים וממזער חוסרים, ובסופו של דבר מוביל לשביעות רצון גבוהה יותר של הלקוחות ולהגדלת הרווחיות.

קבלת החלטות יעילה: בינה מלאכותית יוצרת מספקת תובנות מקיפות והמלצות מבוססות נתונים. אלה תורמים להחלטות מדויקות יותר ומשופרות. באמצעות תהליך מושכל של קבלת החלטות ניתן להגיב במהירות לשינויים בשוק, לשפר את התכנון האסטרטגי ולהשיג תוצאות עסקיות טובות יותר.

  • חברה לשירותים פיננסיים (B2B) משתמשת בבינה מלאכותית יוצרת כדי לנתח נתוני שוק ולהפיק המלצות על השקעות. התובנות שהיא מפיקה מסייעות לחברה להשקיע יותר בחוכמה, להרוויח תשואות גבוהות יותר ללקוחות ולשפר את המוניטין.

  • חברת תקשורת (B2C) משתמשת בבינה עסקית יוצרת לנתח משוב של לקוחות ודפוסי שימוש. ה-AI מספק המלצות לשירותים חדשים ואסטרטגיות תמחור, תומך בשימור הלקוחות ומביא לצמיחת ההכנסות.

יעילות מוגברת: על ידי אוטומציה של משימות חוזרות ועיבוד נתונים מורכבים, בינה מלאכותית יוצרת מגבירה את היעילות התפעולית, ומשחררת כוח אדם לפעילויות אסטרטגיות יותר. יעילות מובילה לחסכון בעלויות, מאפשרת להשלים פרויקטים ותהליכים מהר יותר ולהקצות משאבים בצורה נכונה יותר.

  • חברה לתוכנות ארגוניות (B2B) משלבת בינה עסקית יוצרת במערכת התמיכה בלקוחות. ה-AI מטפל בפניות שגרתיות ופותר בעיות טכניות, וכך מאפשר לצוות התמיכה להתמקד בבעיות מורכבות יותר. זה מקצר את זמני התגובה ומשפר את שביעות רצון הלקוחות.

  • סוכנות נסיעות (B2C) משתמשת בבינה מלאכותית יוצרת לבצע אוטומציה של תכנון מסלולי טיול, בהתבסס על העדפות של לקוחות, מה שמזרז את תהליך ההזמנה ומשפר את חוויית הלקוח.

סיכונים ואתגרים ביישום של בינה מלאכותית יוצרת

עד כה הצגנו את היתרונות, והם רבים, אך מוכרחים להתייחס ברצינות גם לצדדים הפחות חיוביים של יישום בינה מלאכותית יותרת, ולדעת כיצד להתמודד איתם.

הטמעת ה-AI ב-BI כרוכה בכמה סיכונים ואתגרים:

סוגיות אתיות

  • הטיה וצדק: מודלים של AI עלולים באופן בלתי מודע להנציח או להחריף הטיות שקיימות בנתוני המקור, ולהוביל לתוצאות לא הוגנות או מפלות. ניתן למנוע זאת על ידי ביקורות נתונים מעמיקות לזיהוי ותיקון הטיות, על מנת "לנקות" את מערכי הנתונים. יש להעריך באופן קבוע את תוצרי ה-AI להשגת צדק ושוויון.

  • שקיפות ואחריות: כאשר לא מבינים את תהליך קבלת ההחלטות של מודלים של בינה מלאכותית יוצרת, קשה יותר להבין כיצד המסקנות מתקבלות. לכן, מומלץ ליישם כלי AI המספקים תובנות על האופן שבו מודלים מקבלים החלטות.

אבטחת מידע

  • פרטיות נתונים: השימוש במערכי נתונים גדולים לאימון AI, עשוי לעורר חששות לגבי הפרטיות והאבטחה של מידע רגיש. מומלץ ליישם טכניקות הצפנה חזקות של נתונים, ולוודא תמיד שעומדים בתקנות הגנת נתונים כמו GDPR או CCPA.

  • איומי סייבר: מערכות AI יכולות להפוך למטרות למתקפות סייבר. אם הן נחשפות, עלולות להיות דליפות נתונים או מניפולציה של מודלים. מסיבה זאת, חשוב מאוד לחזק את אמצעי אבטחת הסייבר. יש לבצע כל הזמן הערכה של חולשות ולהשתמש במערכות מתקדמות לזיהוי איומים, וכן ליישם פרוטוקולי אבטחה להגנה על תשתית ה-AI.

דיוק המודלים

  • התאמת יתר: מודלי AI שאומנו על מערכי נתונים מסוימים עשויים להצליח על מערכים אלו, אך להיכשל בהכללה על נתונים חדשים. על מנת למנוע מצבים כאלה, יש לאמן את המודלים באופן שמבטיח התאמה כללית, לנטר ולעדכן באופן שוטף את המודלים עם נתונים חדשים כדי לשמור על דיוק.

  • איכות הנתונים: דיוקם של מודלי AI תלוי מאוד באיכות נתוני הקלט. איכות נתונים ירודה יכולה להוביל לתוצאות שגויות. הפתרון הוא סטנדרטים קפדניים לבקרת איכות הנתונים וביצוע תהליכים לניקוי ולאימות הנתונים. ניתן להשתמש בכלים אוטומטיים להערכת איכות הנתונים, כדי להבטיח עקביות ואמינות.

פעולות מומלצות לשימוש נכון בבינה מלאכותית יוצרת בעסקים

כדי להבטיח שימוש נכון ויעיל בבינה מלאכותית יוצרת בשילוב עם BI, ארגונים צריכים לאמץ גישה אסטרטגית ולדעת כיצד לעבוד עם AI יחד עם מערכות קיימות ועם כוח העבודה. להלן מספר פעולות מומלצות:

פיתוח אסטרטגיית AI ברורה

  • התאמה למטרות עסקיות: ודאו כי הפריסה של בינה מלאכותית יוצרת בארגון מתיישרת עם היעדים העסקיים של החברה. כדי להוסיף את הערך הרב ביותר, נסו לזהות אזורים ספציפיים שבהם AI הכי קריטי, כגון שיפור קבלת ההחלטות, שיפור חוויות הלקוח או אופטימיזציה של תהליכים.

  • הגדרת יעדים ברורים: הציבו יעדים ברורים ומדידים ליישום ה-AI, לרבות מטרות לשיפור ביצועים, חיסכון בעלויות והחזר על ההשקעה (ROI).

השקעה בנתונים איכותיים

  • ממשל נתונים: השתמשו בשיטות מומלצות לממשל נתונים כדי להבטיח את האיכות, הדיוק והשלמות של הנתונים, בהם תשתמשו לאמן את המודלים של בינה מלאכותית יוצרת. קבעו סטנדרטים, מדיניות ונהלים לאיסוף, אחסון ושימוש בנתונים.

  • שילוב נתונים: אספו ושלבו נתונים ממקורות מרובים כדי לספק תצוגה מקיפה לניתוח AI.

הבטחת האתיות של AI

  • הפחתת הטיות: בצעו ביקורות סדירות של מודלי ה-AI, לאיתור הטיות ויישום טכניקות להפחתתן. השתמשו במערכי נתונים מגוונים ודאגו שתהיה שקיפות בהחלטות של המודלים.

  • מסגרת אתית: פתחו מסגרת אתית לשימוש ב-AI הכוללת הנחיות לגבי פרטיות, שקיפות, אחריות והוגנות. ודאו שאתם עומדים בתקנות ובסטנדרטים תעשייתיים רלוונטיים.

חיזוק יכולות כוח העבודה

  • הכשרה וחינוך: ספקו תוכניות הכשרה מקיפות לעובדים כדי לשפר את הבנתם של טכנולוגיות AI והיישומים של הכלים השונים. הסתגלות לשינויים מטפחת תרבות של חדשנות.

  • גישה שיתופית: עודדו שיתוף פעולה בין מומחי AI למומחים בתוך הארגון, כדי לעודד פיתוח של מודלי AI מתוך הבנה מעמיקה של צרכי הארגון והאתגרים שלו.

יישום אמצעי אבטחה חזקים

  • פרוטוקולי סייבר: חזקו את פרוטוקולי הסייבר בשביל להגן על מערכות AI ועל נתונים מפני איומים. אל תחשפו את המידע הרגיש ושל הלקוחות שלכם לסכנות אדירות.

  • פרטיות נתונים: הקפידו לעמוד בתקנות לגבי פרטיות נתונים וליישם טכנולוגיות מתקדמות להצפנת הדאטה, כדי להגן על מידע רגיש.

טיפוח שיפור מתמיד

  • מעקב והערכה: עקבו כל הזמן אחר ביצועי ה-AI היוצר, והעריכו את התוצאות מול היעדים שהוגדרו. השתדלו לזהות תחומים לשיפור ולבצע התאמות נדרשות במודלי ובתהליכי הבינה המלאכותית.

  • שמירה על עדכניות: התעדכנו באופן קבוע בהתפתחויות האחרונות בטכנולוגיות AI ובשיטות מומלצות. עדכנו תמיד את המערכות והתהליכים בארגון, על מנת לנצל פיתוחים חדשים ולשמור על יתרון תחרותי.

קידום תקשורת שקופה

  • תקשורת פנימית: שמרו על תקשורת שקופה עם העובדים לגבי יוזמות AI, היתרונות שלהן והשפעתן על תהליכים עסקיים ועל תחומי אחריות בחברה. בנו אמון עם העובדים לקבלת תמיכה מקסימלית.

  • תקשורת עם הלקוחות: בססו תקשורת ברורה עם הלקוחות על הדרכים בהן בינה מלאכותית יוצרת משפרת מוצרים ושירותים.

עתיד ה-AI ובינה עסקית

כאשר אנו מסתכלים לעתיד, ברור שהמהפכה עליה דיברנו בפתיח נמצאת רק בתחילתה. בשילוב בין בינה מלאכותית יוצרת לבינה עסקית עומד להשפיע באופן ניכר על עולם העסקים.

להלן, מספר התפתחויות ומגמות מרכזיות:

  • יכולות AI מתקדמות: בעשור הקרוב, ניתן לצפות שמודלי AI יהפכו למורכבים יותר. עם שיפור בעיבוד השפה הטבעית, ביכולות של למידת מכונה (ML) וביכולות קוגניטיביות. כל אלה יאפשרו ל-AI להפיק תובנות עמוקות יותר, לחזות מגמות שוק בדיוק רב יותר ולהציע המלצות יותר מותאמות אישית. בינה מלאכותית יוצרת תהפוך מכלי לניתוח נתונים לשותף אסטרטגי בקבלת החלטות, המסוגל להתמודד עם תרחישים עסקיים מורכבים ולספק פתרונות.

  • אוטומציה מוגברת: האוטומציה תהיה מניע מרכזי של השינוי. מערכות מבוססות AI יהיו מסוגלות להפוך עוד היבטים של תפעול עסקי לאוטומטיים, מניהול שרשרת אספקה ועד שירות לקוחות. זה ישחרר עובדים ממשימות שגרתיות, ויאפשר להם להתמקד בפעילויות יותר אסטרטגיות, יצירתיות ובעלות ערך גבוה.

  • שווקים משתנים: האימוץ הנרחב של AI ב-BI ישנה את השווקים העסקיים, יניע חדשנות וייצור מודלים עסקיים חדשים. חברות שינצלו את ה-AI ביעילות יזכו ליתרון תחרותי בכך שיקבלו החלטות מהירות ומושכלות ויגיבו בזמן לשינויים בשוק. גמישות, הסתגלות וחדשנות יהיו המפתחות להצלחה.

  • פער תחרותי: צפוי להיפתח פער משמעותי בין ארגונים שמאמצים AI לבין אלה שלא. חברה שכבר התחילה, או שבקרוב תתחיל ליישם בינה מלאכותית יוצרת, תהנה מהיתרונות הרבים שהזכרנו. לעומת זאת, חברות שיתמהמהו באימוץ של AI עלולות להתקשות להדביק את הקצב, ואפילו מסתכנות בכך שיהפכו ללא רלוונטיות. הפער הזה לא ישפיע רק על עסקים פרטניים, אלא ישנה תעשיות שלמות.

  • השפעות חברתיות: לשילוב עשויה להיות השפעה עמוקה על החברה האנושית. בעוד ש-AI יניע צמיחה כלכלית וחדשנות, הוא גם יעמיד אתגרים כמו אובדן משרות עקב אוטומציה. עם זאת, ייווצרו הזדמנויות חדשות בתחומים הקשורים ל-AI, שידרשו כוח עבודה מיומן בבינה מלאכותית ובניתוח נתונים.

  • שיקולים אתיים ורגולטוריים: ככל שה-AI יהפוך לאינטגרלי יותר בעסקים ובחברה, שיקולים אתיים ורגולטוריים יעמדו במרכז הבמה. יהיה חיוני מאוד ליצור שקיפות ולהבטיח את בטיחותן של מערכות AI. ממשלות וארגונים יצטרכו לשתף פעולה, כדי לפתח מסגרות חזקות שמתייחסות לדאגות אלה תוך קידום חדשנות.

הקשר בין GenAI לרשתות נוירונים

בינה מלאכותית יוצרת מתבצעת עם רשתות נוירונים, במיוחד רשתות נוירונים מתחרות (GAN) וקודנים אוטו-אנליסטים וריאציוניים (VAE).  

  • GAN: מערכת המורכת משתי רשתות נוירונים שעובדות יחד בצורה תחרותית, גנרטור ודיסקרימינטור. הגנרטור יוצר נתונים חדשים, בזמן שהדיסקרימינטור מעריך את האותנטיות שלהם, ומשפר בהדרגה את איכות הנתונים המופקים.

  • VAE: לעומת זאת, הקודנים מבצעים בקרת איכות של נתונים, ולומדים כיצד להשתמש בדאטה מהעבר כדי לשפר את תוצאות העתיד.

סיכום

השילוב של בינה מלאכותית יוצרת עם כלי BI הוא צורך אסטרטגי עבור ארגונים, אשר שואפים להישאר תחרותיים בעולם העסקי הדינמי והמהיר. על ידי ניצול היכולות של בינה מלאכותית יוצרת, חברות יכולות לשפר את ניתוח הנתונים, לדייק בתחזיות ולקבל החלטות מושכלות יותר, וכך להניע יעילות וחדשנות בכל התחומים.

Qlik היא דוגמה לאופן שבו אפשר לשלב בינה מלאכותית יוצרת במערכות BI בצורה חלקה. הפלטפורמה שלנו מתממשקת ישירות ל-OpenAI, מה שמאפשר למשתמשים לנצל יכולות מתקדמות של בינה מלאכותית יוצרת בסביבת הניתוח הרגילה שלהם.

ניתן לבצע אינטגרציה בזמן אמת של תובנות מבוססות שפה טבעית מ-OpenAI, לשפר מודלים של נתונים עם נתונים מצד שלישי, ולבצע שאילתות למודלי ה-AI באמצעות ממשק Qlik. האינטגרציה תומכת ביישומים מגוונים, מניתוח דאטה באמצעות שפה טבעית ועד אוטומציה של תהליכים עסקיים.

בשורה התחתונה, הפלטפורמה של Qlik מנצלת עד תום את מהפכת הבינה המלאכותית היוצרת ומסוגלת לספק תובנות עשירות יותר, שיכולות להוביל לפעולות מושכלות.

על ידי שימוש ב-Qlik, תוכלו לשפר את ניתוח הנתונים שלכם, לפשט תהליכים מורכבים ולבסס את ההחלטות שלכם תובנות בזמן אמת. זה הזמן לאמץ את הכלים החדשניים שלנו כדי להישאר תחרותיים ולהניע את העסק שלכם קדימה, לעבר עתיד חכם ומונחה נתונים.

צרו איתנו קשר עוד היום, כדי להתחיל לשדרג את מערך ה-BI שלכם.

    בואו לפגוש את הנתונים שלכם מקרוב

    מלאו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם

    חייגו אלינו חייגו אלינו צור קשר צור קשר צור קשר לאתר תמיכה